psycholog dziecięcy wołomin, kobyłka, marki, zielonka, radzymin

W PsychoDiagnosis istnieje możliwość diagnozy percepcji wzrokowej dziecka w wieku od 3 do 10 lat. Prawidłowy rozwój percepcji wzrokowej jest jednym z czynników wpływających na powodzenie szkolne.  Po przeprowadzonej diagnozie rodzice dziecka w PsychoDiagnosis otrzymują zalecenia do pracy z dzieckiem w domu, co pozwala zapobiegać pogłębianiu się dysfunkcji wpływających w późniejszym okresie na rozwój dysleksji, dysgrafii czy dyskalkulii.

 

Badanie percepcji wzrokowej sprawdza obszary:

 

  1. Koordynacji wzrokowo ruchowej – Koordynacja wzrokowo-ruchowa jest zdolnością do zharmonizowania ruchów gałek ocznych z ruchami całego ciała lub którejś z jego części.
  2. Spostrzeganie figury i tła- umiejętność wydobywania jednego lub kilku bodźców spośród innych.
  • Spostrzegania stałości kształtu- Stałość spostrzegania wyraża się w zdolności do spostrzegania przedmiotu jako posiadającego stałe właściwości – określony kształt, położenie i wielkość, niezależnie od zmiennych wrażeń wywołanych przez ten przedmiot na siatkówce oka.
  1. Postrzegania położenia figur- Spostrzeganie relacji przestrzennych zachodzących między przedmiotem i obserwatorem. Biorąc pod uwag, przestrzeń, jednostka jest zawsze w centrum własnego świata i spostrzega przedmioty jako będące z tylu, z przodu, przed, za, ponad, poniżej lub po którejś jej stronie.
  2. Spostrzegania stosunków przestrzennych-  to zdolność do spostrzegania położenia dwóch lub więcej przedmiotów w stosunku do samego siebie, a także relacji przestrzennych zachodzących miedzy tymi przedmiotami.

Wszystkich rodziców zainteresowanych sprawdzeniem poziomu rozwoju percepcji wzrokowej ich dzieci zapraszamy do kontaktu w celu umówienia wizyty z psychologiem dziecięcym.